dinsdag 22 januari 2013

Progressie, Tobias Part V


Tobias


Vette vroege versie want de normalmap glitched nog een beetje bij de seams, maar dat moet ik nog even opschonen. Ik heb hem in iedergeval in Unity gezet, net als Stefan! En dit kwam daaruit :). ('t is een oudere scene waar ik hem snel even in heb gegooid). Vind de normals al aardig goed lukken! Vooral in het gezicht zie je duidelijke resolutie.


Zoals je ziet, glitched de seam bij de duimen een beetje. Komt goed, moet de UV layout daar even aanpassen. Ben trouwens benieuwd hoe dit bij de mensen gaat die hun gehele character (dus niet de subtools, maar een hele character mesh) gaan doen. Die krijgen veel seams als ze het met polygroups doen :O.

3 opmerkingen:

  1. die seems zijn altijd rottig inderdaad, maar met wat opschonen kun je veel weghalen. Het is ook een kwestie van de seems op de goede plekken verstoppen, en daarnaast hebben de meeste karakters toch wel plekken waar een overgang van kleding naar huid oid zit waar je de seems goed kunt verstoppen. Dus het is altijd even goed kijken naar waar je ze wilt verstoppen.
    Ziet er prima uit moet ik zeggen bij jou! Je hebt voor de seems echt een moeilijk karakter gekozen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Rick! Ja klopt, maar de meeste zijn ook goed verstopt hoor ;P. Onder de armen, tussen de benen en via de ruglijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gaaf uit! Misschien kan je nog wat extra structuur in de buik aanbrengen? Die is nu vrij gladjes vergeleken bij het gezicht :) Verder erg mooi, lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen