donderdag 24 januari 2013

alternatief voor het projecteren

Hey allemaal,

sommige van jullie hadden heel veel problemen met het projecteren van je sculpt op het low-poly mesh. Hier beschrijf ik een alternatief die je dan kunt gebruiken.
Hiervoor hebben we een .obj nodig van je sculpt en je low-poly mehs met uv-map (de laatste heb je als het goed is al). Ook moet je je sculpt met polypaint als .obj exporteren (zbrush exporteert de polypaint automatisch mee).
Vervolgens ga je naar topogun, en hier laad je je sculpt in als reference, en je low-poly model als scene. Deze liggen als het goed is prefect over elkaar heen.
Ga vervolgens naar Bake > Generate maps. Hier kun je alle instellingen aanpassen voor de textures.
-Zet de map width en height naar 2048
-Cage dist moet je even aanpassen zodat je hele model goed bedekt word.
-Normal map generate aanzetten
-Hardware Ambient Occlusion map generate aanzetten en skylight uitzetten
-Color map aanzetten
-Als laatste kun je ook nog het pad waar elke texture word opgeslagen aangeven.
En dan op generate helemaal onderaan drukken.


1 opmerking:

  1. Hey Rick! Is dit een alternatief voor het in Zbrush appenden van een lowpoly (retoped) versie van je mesh aan je high poly en vervolgens op 'Project All' te klikken? Want dan ben ik wel benieuwd waar het fout gaat, bij project all gaat het alleen mis als er dingen fout zijn gegaan in de retopology!(vaak teveel tri's enzo)!

    Oh en moest je nou ook op het blog een link zetten naar wat je morgen moet presenteren? :)

    Groet!!

    BeantwoordenVerwijderen